ادبیات،شعر،عرفان ،زبان فارسی

ادبیات وزبان فارسی وگویشهای ایرانی باید زنده بمانند ،چون بالندگی هرکشوری به زبان آن کشور وابستگی دارد. حفظ زبان حفظ هویت ملی است.

ادبیات،شعر،عرفان ،زبان فارسی

ادبیات وزبان فارسی وگویشهای ایرانی باید زنده بمانند ،چون بالندگی هرکشوری به زبان آن کشور وابستگی دارد. حفظ زبان حفظ هویت ملی است.

صاحب این وبلاگ دکتراحمدرضانظری چروده عضوهیات علمی دانشگاه آزاد بادرجه استادیاری دررشته زبان وادبیات فارسی هستم.

آخرین نظرات

پاسخ به نقاد موهوم «همواج»

چهارشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۴ ق.ظ

دکتر محرم رضایتی کیشه خاله

پس از خبر انتشار فایل «الفبا و دستور خط تالشی و تاتی؛ همواج » در آن پایگاه، در مورخة 27/03/96، نقدی ظاهراً با نام سیدرضا حسینی در تاریخ 03/04/96 دربارة «همواج» منتشر شده­است. ازآنجاکه این نوشته موجب التباس موضوع و تشویش اذهان عمومی شده، لازم است برای تنویر افکار عمومی، مطالبی به عنوان پاسخ از طرف گروه همواج به اطلاع عموم برسد.

نخست دربارة هویت نویسنده، سیدرضا حسینی؛

الف) در هیچ جای تالش و شاهرود خلخال کسی با نام سیدرضا حسینی، فارغ‌التحصیل رشتة زبان و ادبیات فارسی، با این اوصاف که اغلب اعضای گروه «همواج»، از جمله این­جانب، محرم رضایتی کیشه‌خاله و آثارش را بشناسد و با فرهنگ و ادبیات تات و تالش آشنا باشد، نمی‌شناسیم و اگر جناب عبدلی و پایگاه خبری دیار میرزا از ایشان، نشان و اطلاعی دارند، معرفی کنند تا او را به عنوان عضو افتخاری به گروه «همواج» دعوت کنیم. یقیناً جناب عبدلی در معرفی او فضل تقدم دارد، چراکه با او ارتباط تلفنی داشته و نظرش را دربارة چگونگی همکاری با تدوین‌کنندگان «الفبا و دستور خط همواج» به وی اطلاع داده­است!

ب) البته یک سیدرضا حسینی را می‌شناسیم که کارشناس ارشد علوم سیاسی است، نه زبان و ادبیات فارسی! که در نقد «همواج» معرفی شده­است. ایشان اصلاً تالش‌زبان نیست و در مهر 1386، در مجلة کتاب ماه «تاریخ و جغرافیا» مقاله‌ای متین و علمی با عنوان: «تالش در جنگ­های ایران و روس» در نقد کتاب «اخبارنامة» عبدلی منتشر کرد که در مراکز علمی و دانشگاهی بسیار تأثیر گذاشت، اما در جامعة فرهنگی تالش به­خاطر رعایت برخی مصالح، امکان معرفی نیافت. این مقاله را بنده در سال 1389 در وبلاگ «گلبانگ تالشی» معرفی کردم و بازتاب زیادی داشت، چنانکه آقای عبدلی مجبور شد در پایگاه تالش‌شناسی خود جوابیه‌ای با عنوان «نگاهی گذرا به قصة نقد اخبارنامه» منتشر کند و نسخه‌ای از آن را نیز برایم فرستاد. اما جواب او هرگز نتوانست جامعة علمی را متقاعد کند. به هر حال، مقالة آقای سیدرضا حسینی بهترین مقالة سال شناخته شد و چندین سکه هم جایزه دریافت کرد. ادامة مطلب 

  • دکتراحمدرضا نظری چروده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی